Susivilioję maža automobilio nuomos kaina emigrantai lieka ir be transporto, ir be pinigų

Klausykite straipsnio:

 

 

Automobilių nuomos portalas autorent24.lt savo klientus sužavi žemomis nuomos kainomis, tačiau dažnas skundžiasi, kad lieka ir be pinigų, ir be automobilio. Portalą valdanti UAB Autvina įkurta vos prieš pusę metų, bet pakeitė jau trečią direktorių. Dabar įmonėje šeimininkauja Deividas Ringė, kuris šiuo metu yra nepasiekiamas. Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba jau pradėjo tyrimą pagal gautus vartotojų skundus.

Bendravome su dviem autorent24.lt klientais – Laimonu (asmens prašymu vardas pakeistas) ir Karoliu, kurie piktinosi esą buvę apgauti, nes rezervavę automobilius jų negavo, be to, nepavyko atgauti ir visų pinigų. Įmonė tikino, kad jai, kaip rinkos naujokei, paprasčiausiai sunku susitvarkyti dėl didelės automobilių paklausos.

Pakliuvo į pinkles
„Istorija prasidėjo, kuomet pradėjome planuoti dviejų savaičių atostogas Lietuvoje. Kaip ir daugelis lietuvių, ieškojome automobilio nuomai. Į akį krito įmonė UAB Autvina ir jų turimi automobiliai bei įkainiai, kurie pasirodė žemesni už rinkos kainą“, – pasakojimą pradėjo Laimonas. Pašnekovas pridūrė, kad prieš išsinuomodamas automobilį, internete ieškojo informacijos apie įmonę ir rado teigiamų atsiliepimų, tad susisiekęs su įmone netrukus rezervavo automobilį.

„Po ilgų susirašinėjimų išsirinkome norimą automobilį – 2018 metų BMW 535D – ir jį rezervavome. Į įmonės sąskaitą turėjome pervesti avansą – 200 eurų, tačiau susigundę pasiūlymu iš anksto pervesti visą sumą (540 eurų) ir gauti 20 procentų nuolaidą, taip ir padarėme“, – tikino pašnekovas, teigdamas, kad džiaugėsi radęs naują automobilį už puikią kainą, nors ir jaudinosi, ar tikrai viskas bus gerai. Kaip įrodymą Laimonas persiuntė automobilio nuomos sutartį.
Visų pinigų neatgauna
Kaip pasakojo pašnekovas, viduje kirbėjęs nerimas pasitvirtino – pinigų jis neatgavo. „Likus dviem dienoms iki atostogų iš įmonės gavau laišką, kad neva automobilio nesuteikė subnuomos kompanija, tad ir ji mums suteikti jo negali, o pakaitinių taip pat nėra. Grįžę į Lietuvą vos ne vos radę ir rezervavę kitą automobilį, vėl pradėjome ieškoti tikrųjų atsiliepimų apie šią įmonę, jie šokiravo – žmonės skundėsi taip pat nukentėję ir apgauti“, – tikino jis. Pasak Laimono, užpildžius pinigų grąžinimo formą ir praėjus nustatytam pinigų grąžinimo terminui – 30 dienų, pinigai vis dar nebuvo grąžinti į jo sąskaitą. Tačiau rengiant straipsnį pašnekovas informavo, kad susigrąžino dalį pinigų – 300 eurų. Kalbėdamas apie likusios sumos susigrąžinimą tikino, kad gali tekti žaisti katės ir pelės žaidimą.
Automobilius pernuomoja
Neprisistatęs UAB Autvina įmonės atstovas laiške tikino, kad įmonė automobilius pernuomoja, todėl dažnai susiduria su jų trūkumu. „Norime pripažinti, kad susidūrėme su automobilių nuomos sezono įkarščiu, o mums, kaip rinkos naujokams, yra sunku susitvarkyti. To priežastis ta, kad mūsų kompanija neturi savų automobilių. Visi automobiliai yra pernuomojami iš kitų automobilių nuomos kompanijų, dėl to esame labai nuo jų priklausomi. Sezono metu automobiliai važiuoja 90 procentų užimtumu, tad jei atsitinka kokių netikėtumų (eismo įvykis, laiku kliento negrąžintas automobilis), sujaukia visi parengti nuomos planai, nuo kurių tikrai nėra jokio draudimo“, – laiške tvirtino įmonės atstovas.

Pasak jo, dėl tokios pat priežasties Laimonui nepavyko išsinuomoti norimo automobilio. „Automobilis nebuvo pristatytas, nepavyko susitarti su partneriais dėl automobilio subnuomos. Kadangi buvo užsakomas prabangus automobilis, net nekilo mintis klientui pasiūlyti ekonominės klasės automobilio kaip pakaitinio“, – aiškino neprisistatęs įmonės atstovas.

Suviliojo maža kaina
Nuo šios įmonės tikina nukentėjęs ir Karolis, šiuo metu gyvenantis Londone. Jis pažymėjo, jog mažesnė nei rinkos automobilio nuomos kaina buvo pagrindinis kriterijus, kodėl pasirinko šią įmonę. „Visą laiką nuomodavausi vienoje kompanijoje, bet joje buvo labai brangu, todėl nutariau paieškoti pigiau. Naršydamas internete užsukau į automobilių nuomos puslapį autorent24.lt. Kadangi jie turėjo mano ieškomą automobilį – 2018 metų „Volkswagen Golf R-Line“, – ir dar labai pigiai (dviem savaitėms tik už 308 eurus), ilgai nedvejojau. Juolab kai pasakė, kad pervedus visą sumą padarys 20 procentų nuolaidą. Pirma nusiunčiau depozitą – 100 eurų, o vėliau likusią sumą“, – kalbėjo Karolis.

Susirūpinęs pašnekovas toliau pasakojo, kad tik rezervavęs automobilį išsamiau pasidomėjo apie įmonę ir rado nemažai neigiamų atsiliepimų. Sunerimęs susisiekė su įmone, norėdamas įsitikinti, kad tikrai automobilį gaus. Tačiau, pasak jo, įmonė nesuteikė jokio atsakymo, todėl Karolis prašė nutraukti rezervaciją ir grąžinti pinigus.

Anot UAB Autvina įmonės atstovo, Karolis specialiai manipuliuoja ir bando pakenkti įmonės reputacijai. „Neigiami komentarai nėra priežastis atsisakyti automobilio. Į Karolio laišką buvo atsakyta kitą dieną, nuo laiško parašymo mums kontaktiniu telefono numeriu nebuvo skambinta. Manome, kad čia specialiai manipuliuojama ir bandoma vienaip ar kitaip pakenkti reputacijai, be jokio aiškaus pagrindo“, – laiške rašė įmonės atstovas, tikindamas, kad klientas pinigus atgaus iki rugpjūčio 16 dienos.

„Kartais lankausi tyrimuose, nes kai tokiu tempu steigiame įmones, yra didesnė tikimybė, kad pasitaikys įmonių, kurios vėliau nebūtinai vykdo švarią veiklą“, – kalbėjo jis. Nuo birželio vidurio įmonei vadovauja Deividas Ringė. Su juo pasikalbėti nepavyko, mat direktoriaus telefonas buvo išjungtas. Paskambinus bendruoju įmonės telefonu atsiliepė Tomas, prisistatęs įmonės atstovu, paaiškino, kad su vadovu susisiekti nepavyks.

„Skundų nei padaugėjo, nei pamažėjo. Tiek kiek jų yra, tiek yra. Kai, pavyzdžiui, vietoj „Volkswagen Arteon“ gauna „Volkswagen Passat“ – tos pačios klasės, tų pačių metų automobilį, būna nepatenkinti. Nes jiems grįžus būtinai į savo kaimą reikia nuvažiuoti su arteonu, o ne su pasatu. Taip jie būna nepatenkinti, šito jau nebeišvengsi“, – sakė Tomas.

Nepatenkintų yra daugiau
Pasak Valstybinės vartotojų teisės apsaugos tarnybos (VVTAT) Vartotojų konsultavimo, asmenų aptarnavimo ir komunikacijos skyriaus vedėjos Giedrės Nenartavičiūtės, tarnyba yra gavusi 4 skundus dėl šios įmonės.

„Juose nurodomi nusiskundimai panašūs – vartotojai užsisako nuomai automobilius, o likus kelioms dienoms iki paslaugų teikimo pradžios jiems pranešama, kad pageidautas automobilis negali būti išnuomotas (priežastys įvairios – kiti nuomininkai nespėja grįžti į Lietuvą numatytu terminu, automobilis sugenda ir pan.). Kaip alternatyva vartotojams buvo siūlomi kiti automobiliai, tačiau vartotojams jie netiko ir vartotojai pareikalavo nutraukti sudarytas sutartis bei grąžinti iš anksto sumokėtus pinigus. Įmonė vartotojų sumokėtų pinigų negrąžino“, – dėstė VVTAT atstovė.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *